Importancia de les TIC i les matemàtiques en l'educació infantil
No podem obviar que avui dia les tecnologies formen part de les nostres vides. És per això que dins de l'Educació Infantil també li donem molta imporància i des de ben menuts iniciem als infans a les noves tecnologies, se'n diu TIC que ve a ser: tecnologies de la informació i la comunicació.
Està considerada com un eix transversal del currículum i se situa a un nivel similar a les competències bàsiques tradicionals com la lectura, l'escriptura, el càlcul matemàtic i estan integrades en l'ensenyament.
La competència digital es desplega en totes les àrees del currículum. Es poden concretar en diverses propostes d'activitat globlitzades que fem arribar als infants, vinculades a la seua vida quotidiana a l'escola. Per això les podem relacionar amb el desenvolupament de totes les capacitats:
- Progressar en el coneixement i domini del cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seues possibilitats.
- Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva de si mateix o mateixa i de les altres persones.
- Adquirir progressivament hàbits bàsics d'autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
El Departament d'Educació proposa iniciar els infants a partir dels 2 anys i seguir la seqüència bàsica següent en el cicle del parvulari, dels 3 als 6 anys.
Caldrà fomentar la participació activa de l'infant en l'aprenentatge. Les TIC mai no podran substituir la manipulació i experimentació directa i hem de respectar la seqüència des del més concret i proper a l'infant fins al més abstracte i llunyà en la selecció dels materials, per exemple.
Les dimensions de la competència TIC són:
- ALFABETIZACIÓ DE LA COMPETÈNCIA TIC.
- Utilitzar el ratolí per assenyalar i clicar.
- Iniciar i tancar l'ordinador.
- Utilitzar el teclat o la tauleta sensible.
- Imprimir clicant a la icona d'imprimir.
- INSTRUMENTS DE TREBALL INTEL.LECTUAL
- Prendre consciència de la possibilitat d'obtenir informació per mitjà de mitjans electrònics.
- Confeccionar una imatge utilitzan un programari de dibuix senzill.
- Explicar el procés de treball amb l'ordinador i indicar les eines utilitzades.
El racó de l'ordinador és imprescindible a partir dels 2 anys i trobarem els següents objectius:
- Estimular l'àmbit audiovisual
- Estimular la percepció visual i auditiva
- Conèixer el vocabulari dels perifèrics de l'ordinador
- Potenciar la coordinació ull-mà amb el ratolí i el teclat.
Permet el treball individual, en parelles o petit grup, és aconsellable que el nombre màxim d'infants siga de 4 o 5 infants i pugan treballar diferents programes destinats a l'aprenentatge de la lectoescriptura, la discriminació de sons, de formes, jocs d'atenció, de dibuix...
Les normes d'utilització de l'ordinador i perifèrics han de ser clares i concretes.
Al parvulari és habitual tenir una sala dedicada als ordinadors mentre que a les escoles ho podem incorporar dins de la pròpia aula.
A part d'un ordinador, es pot treballar amb altre eines TIC com una pissarra digital o un projector ens pot ajudar a portar a terme un projecte o tenir bones comunicacions amb les famílies a través d'un blog o el correu electrònic.
Espere que aquesta informació us siga d'interés. A més, podreu trobar la notícia completa en la següent adreça.
"Luque, M. (19 gener 2015). Les TIC a l'educació Infantil. El Racó del Menut."
GRÀCIES A TOTS i TOTES
LA "SENYO" MIRIAM
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.