martes, 14 de agosto de 2018

Jocs de Taula

Bona vesprada famílies!!!
Aprofitant els continguts de la unitat didàctica que estem treballant sobre matemàtiques anem a fer uns tallers dins de l'aula en els quals ensenyarem als xiquets i xiquetes diferents jocs de taula com són: 
  • BARALLA DE L'UN: Aquest joc consisteix en un joc de cartes amb la baralla de l'un però adaptat als alumnes d'aquesta edat. Per tant, encara no juguen amb totes les cartes, ja que només utilitzen les numèriques i dues d'especials: +4 (agafa 4 cartes) i el canvi de color. L'objectiu d'aquest joc és que els xiquets i xiquetes treballem la lògica, l'estratègia i a més reforçen el reconeixement dels nombres de l'1 al 9. Evidentment, a mesura que els alumnes juguen amb aquest joc anirem complicant-ho amb més cartes i més colors.

  • Dòmino: aquest joc permet fer dos tipus de presentacions:
    1. Dòmino convencional (on els diferents elements estan aparellats tenint en compte totes les possibilitats 1-0, 1-1, 1-2, 1-3,...)
    2. Dòmino simplificat tipus "tren" on cada element només es pot relacionar amb un altre, és a dir, només hi ha dos dibuixos iguals en dues peces difererents i cal aparellar-los. L'objectiu d'aquest joc és que els xiquets i xiquetes aprengan la numeració i optimització de les operacions.
  • Jocs tradicionals de Parxís i l'oca, amb aquests jocs pretenem que els alumnes aprengan les normes, respecten el torn, verbalitzen diferents situacions,... L'objectiu d'aquest joc és que els alumnes s'inicien a les operacions matemàtiques de sumar i restar, contar de dos en dos, per endavant i per darrera,...


Gràcies a aquest tipus de joc estem reforçant en els nostres alumnes l'observació, la memòria, la cooperació,... Us anime a que dediqueu a casa una estona amb els vostres fills i filles per posar en pràctica aquest tipus de jocs els quals són molts motivadors i atractius. 

Gràcies per la vostra col·laboració
La "senyo" Miriam

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.